Några uppmaningar

Jag står där, längst framme vid scenen, och sjunger för fullt. Eller nej, jag bölar. Jag tror faktiskt inte man kan kalla det sång.
Smalare än Thord, nåt jävla coverband spelar på BMB. Av bara konstiga anledningar står jag närmast själva Thord. Som ett hängivet fan. Som en supporter som aldrig missar ett gig.

Men det är jag ju inte. Jag är bara redlöst berusad.

Det var en händelserik kväll, av vilken jag inte kan delge allt för många detaljer. Mest på grund av ovilja alltså, inte för att jag inte vet.

Jag misstänker att det inte bara var sprit i den shot jag drack när jag kom in på nattklubben. Det liksom spårade för mycket efter den. Och här kommer mina råd till alla, för jag skriver inte detta för skojs skull. Jag är alltid en rådgivare, det är något av min primära funktion här i samhället.

Råd 1. Försök att inte irritera bartendern - det är faktiskt den person som har tillgång till ditt glas.

Råd 2. Om du ska lägga dig i en lövhög - fine! Men ligg inte i en som du vanligen brukar urinera i. Typiskt ofräscht.

Råd 3. Vid eventuellt upphittande av vägkona, låt den stå där den står. Medtag inte för att kasta upp på ett tak.

Råd 4. Om du nu ska cykla efter en krogrunda, cykla långsamt

Råd 5. Ta lärdom av råd nummer fyra.

Tack för mig. Hej.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Okej, varför gav du inte rådet om bartenden lite tidigare? Typ framme vid scenen! Hon lät oss betala, men tog sedan tillbaka våra shots, efter vissa väl valda ord skrivna på kvittot;P

2010-09-29 @ 21:15:54
Postat av: jeppster

Seriöst? Vilken bar var det? Var det den direkt in till höger från huvudingången?

2010-09-29 @ 21:30:58
Postat av: Åsa

Nej den till vänster, är en brud där som är hur dryg som hellst! Inte första ggn som vi vart oense:)

2010-09-30 @ 19:01:23
Postat av: jeppster

jaså? kan de inte bara var trevliga och service minded =P



min sura bartender var inne till höger - men hon kanske bytte..

2010-10-02 @ 19:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0