Scientologi

Jag blev uppringd av någon från scientologikyrkan idag. Lite läskigt. Jag visste inte vem det var för han presenterade sig inte. Han ringde lite olägligt och jag bad honom återkomma. Det gav mig möjlighet att googla hans nummer.

Det här gör mig lite förväntansfull. Jag tycker om när religiösa samfund försöker värva mig. Det är så roligt att se dem försöka.

Jag minns när två medlemmar från Jehovas vittnen besökte mig en gång. Det var så beklämmande att se på dem när de förstod att jag bara drev med dem. Den ena upptäckte det lite före den andra och ryckte lite i sin kompis tröja. Han försökte indicera att det var dags att gå vidare. Men kompisen bara fortsatte att läsa ur bibeln han hade med sig.

Jag såg på honom med låtsad nyfikenhet och försökte hålla mig för skratt. När jag började le lite för stort bestämde sig den mer kvicktänkte av de två att agera.

-Kom! sa han, vi går vidare.

Och det gjorde dem. Och jag tyckte det var så kul att få spela någon ett spratt utan att få dåligt samvete. De tog ju upp min tid lika mycket som jag tog upp deras.

Alltså.. Det ska bli intressangt att höra vad scientologen har att säga mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0