Vanor

I flera år har jag dragits med vanor fram och tillbaka. Vissa som jag försökt bli av med, vissa som jag försökt hålla i. Jag tänkte sammanställa en lista. Kanske kan bli kul.. Eller intressant åtminstone.

Vanor jag har lyckats bibehålla eller lyckats bli av med:

- Sluta dricka kaffe
- Sluta spotta saliv
- Äta frukost varje dag (detta då jag ansåg att jag behövde energin för att prestera)
- Sluta äta frukost varje dag (när jag inte tyckte att jag behövde prestera längre, och gick hungrig i ett halvår)
- Sluta äta godis
- Sluta äta choklad (om det nu inte skulle falla under godiskategorin)
- Säga "det gör inget" åt allt

Vanor jag försökt bibehålla eller bli av med men misslyckats:

- Dricka en liter vatten varje morgon
- Sluta säga "fett"
- Äta omega 3-tabletter varje morgon
- Regelbunden träning i form av armhävningnar, sit ups, utfallssteg med mera. (det här är något jag har försökt med typ tjugo gånger, men det har alltid runnit ut i sanden efter två-tre veckor)
- Sluta äta bullar
- Sluta äta (det blev svårt efter ett tag)
- Sluta kolla min e-post när jag vaknar om nätterna (brukar ske tre gånger per natt)
- Sluta spela fotboll
- Säga "Jag vet" fastän jag egentligen inte alls vet
- Läsa tidningen varje dag
- Sluta stå framför spegeln


Kommentarer
Postat av: Emma

Apropå Säga "Jag vet" fastän jag egentligen inte alls vet så finns det en bättre version du kan köra! Berätta om "hur det är på riktigt". Det ger fin effekt oftast!

2010-09-11 @ 14:14:34
URL: http://nfm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0