Forever I shall rule the world!

Jag brukar leka med tanken att jag är världens regent. Alla känner till mig. Jag är inte bara någon mesig kung över ett enda land, jag regerar ALLT!

Det finns inte ett tidningsuppslag som inte innehåller något mig. Jag tar mig ständigt an resor där jag åker och hälsar på er, mina undersåtar. Men jag är inte en despot. Mitt enda krav är att ni knäböjer och sträcker armarna upp i luften som vore jag Allah, Jahve eller någon annan härlig Gud. Dessutom ska det finnas en hymn. Den ska vara lite som en nationalsång fast i detta fall en världssång. Hymnen om Jesper, den Store. Och epitetet kanske förefaller lite larvigt på svenska, men prova att översätta det till engelska!

Jesper the Great. Hur coolt är inte det?! The Great. The One. The Only.

Det är jag. Jag äger er. Det är till mig ni ska komma om ni vill ha något. Jag förväntar mig vädjanden, fjäsk och mutor. Ett hett tips är att förse mig med kanelgifflar. Brieost, coca-cola och körsbärstomater fungerar också.

I hopp om att rädda världen kommer jag att förbjuda transportmedel som till exempel flygplan, de är verkliga miljöbovar! El-bilar funkar, resten blir också ställda med körförbud. Mobiltelefoner, e-post och twitter stängs av för alltid. Likaså Facebook. Jag är för ett mer primitivt leverne. Skicka brev för fan. Slå en signal på landlinan. Dejta på ett klassiskt sätt. Ta hojen istället för mopeden.

Snabbmat är annan sak jag kommer att fimpa ganska snabbt, och på tal om fimpa.. Cigaretter och alla typer av narkotika beläggs med tortyr- och dödsstraff.

Det enda undantaget vad gäller transportmedel och modern teknik är förstås jag själv och mitt hov. Herregud, jag måste kunna kontakta mina tjänare. Jag är dessutom ställd över allt vad lag heter. Faktum är att JAG ÄR LAGEN. Jesper the Great is the Law.

I övrigt är jag ödmjuk och har en ganska medmänsklig syn på världens invånare. Ni älskar mig, right?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0