Classic mix-up!

Episk sekvens på Blue Moon Bar igår. 

Smalare än Thord, ett band, spelade på scenen. Det var ganska bra drag och jag har gjort det till en vana att stå längst fram när just Smalare än Thord spelar.

Jag ser en tjej, som också står längst fram, räcka sin telefon till sångaren. Det är tydligt att hon har skrivit ett meddelande till honom. Han nickar och ger tillbaka telefonen.

Jag får en snilleblixt! Jag ska göra samma sak. Faktum är att jag har en tröja från bandet där det står Smalare än Thord. Jag lyckades nämligen roffa åt mig den sist de var där och spelade. Då jag också stod längst fram..

Jag funderar över vad det är jag ska skriva och min kompis David hjälper mig på traven och uppmanar mig att skriva "Ge mig en tröja"! Och det fanns ju en viss logik i det, eftersom jag fick en förra gången.

Det luriga är att jag missuppfattade meningen. Det var ju ganska högt ljud framme vi scenen. Istället skrev jag "Ge mig en blöja" och räckte fram min iPhone.

Sångaren som jag gissar är just Thord tar emot, läser och börjar skratta. Han backar tillbaka till sin trummis och visar meddelandet och de skrattar tillsammans. Han återlämnar därefter min telefon och David undrar varför de tyckte att det var så kul.
David läser också meningen. Hans tur att skratta. "Ge mig en tröja"! sa jag, sa han.

Det var väl skojigt hörrni?! SKÖJIGT!!

b

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0