Det har gått för långt

Klagomålen mot SJ florerar till skillnad från växtligheten under vinterhalvåret. Jag menar att det hela har gått i överdrift. Nu kritiseras tågtrafiken av ren slentrian.

På ett möte på jobbet i veckan presenterade en gruppchef ett nytt tillvägagångssätt som hade beprövats den senaste månaden. Hon beskrev det lite först och konkluderade sedan: "Det har verkligen gått bra.. jaa, det går som tåget!"

En snabbtänkt åhörare svarade: "Oj, som tåget? Det är väl inte bra?!" Varpå alla i salen bröt ut i skrattsalvor.
Jag menar att det som uppmärksammas med SJ är de tågen som inte kommer i tid. Eller inte kommer alls. Det finns faktiskt en stor skara tåg som verkligen "går som tåget". Tänk på det innan ni slentrianfördömer SJ.

Jag hittade en väldigt intressant korrespondens på SJs hemsida över klagomål.

Här är det Anders Blaxhult som är lite upprörd och hör av sig. Hans synpunkt är verkligen idiotisk. Jag hoppas för hans egen skull att han skrev den för att driva gäck. Såhär yttrar han sig:

Hej lokföraren!
När man kommer med tåg söderifrån till Stockholm C brukar det vara ett utrop ungefär vid Årsta Holmar att ”vi närmar oss nu Stockholms Central”. Om jag steg på i Malmö har jag väl närmat mig Stockholms C de senaste 4,5 timmarna!
Anders Blaxhult
Stockholm

Vid det här laget undrar jag vad som egentligen pågår. Likväl tycker jag att lokförarens svar var mycket träffsäkert och jag kan väl låta det tala för sig själv:

Hej Anders!
Vilket korrekt och roligt iakttagande. Hårddrar man tanken så närmar du dig även Malmö om du fortsätter "en bit till" runt jorden. Under resans gång har vi också närmat oss den oundvikliga döden. Men det ropar vi inte ut. Även om det är en helt korrekt uppgift.
Med vänliga hälsningar Peter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0