När du inte säger något alls

Graven är grävd, kistan är klar och försluten. Det återstår endast att sänka ner den i jorden. Stenen som är uppställd ser ut som vilken gravsten som helst. Den har namn, datum, ett par ord som alla andra. Men den är inte som alla andra.

Allt som begravs är inte lik. På stenen går att läsa "När du inte säger något alls". För lite sagt, för lite gjort. Men snart är gropen fylld och livet går vidare. Inte lika innehållsrikt men med en bättre ton, alldeles säkert.

Jag ser det som ett steg i min personliga utveckling. Ett steg framåt. En dörr stängs men sakta öppnas en ny.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jesper det är opassande att vara så kryptisk. Du behöver nog förklara dej.

2011-02-15 @ 23:08:13
URL: http://nfm.blogg.se/
Postat av: Jeppster

Ledsen emma!

Eftersom jag är så inåtvänd kommunicerar jag endast ut kryptiska meddelanden. Annars skulle jag ju inte vara inåtvänd!

2011-02-15 @ 23:38:12
Postat av: Emma

Men det är så 2008 med introverta personer

2011-02-16 @ 21:04:41
Postat av: Jeppster

Mja, men jag är också en oerhört konservativ person. Men är inte du också introvert av dig emma?

2011-02-16 @ 21:31:15
Postat av: Emma

Jo jag är nog ganska introvert men det betyder ju inte att det är fel på 2008. Det var bara ganska precis vad jag antydde.

2011-02-21 @ 20:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0