Några ord om våfflor och stress

Jag äter våfflor varje torsdag. Det är en av mina invanda rutiner, en som jag inte gärna ruckar på. Idag är det onsdag och alltså dagen innan torsdag. Det känns väl bekant? Att onsdag kommer innan torsdag. Det är också en rutin som jag gärna vill hålla intakt.

Denna onsdag kommer jag likväl att äta våfflor. En födelsedag imorgon bäddar för en måltid av lite festligare karaktär. Med all rätt.
Det gör mig inget att våffeldagen flyttas i sidled lite, så länge onsdag är onsdag och torsdag är dagen efter, right?
Jag är barnsligt förtjust i våfflor. Jag vill ha dem ospröda och mjuka. Inte frasvåfflor, nej. De ska vara flexibla och ätas med vispad grädde och jordgubbssylt. Då njuter jag!

Mmmm, vad det är gott!
Tradionsenligt brukar jag äta för mycket, det gör att min mage sväller upp på ett ganska ohärligt sätt.

Nu till stress. Det som stressar mig mest i livet är att gå omkring i bibliotek och bokaffärer. Det liksom påminner mig om hur många böcker det är jag har missat att läsa. Jag känner oro inför min ringa bokrepertoar. Väldigt uppstressande! Hur löser jag detta? Jag kommer ju aldrig kunna säga att jag "har klarat ut biblioteket". Det är mig övermäktigt.

Hm, en tankeställare för mig..

Kommentarer
Postat av: Emma

Jesper, Jesper. Jag går ju Europaprogrammet nationalekonomi!!

2011-03-09 @ 23:44:54
Postat av: Jeppster

Äh, petitesser! Jag visste ju att det inte var handels åtminstone!

2011-03-10 @ 06:39:25
Postat av: Emma

Hahah men jag läser ju på handels nu! Sjukt hurtigt att kolla bloggkommentarer 06.39 förresten....

2011-03-13 @ 13:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0