J.W. - Jesper Walker

Jag är en person som man främst förknippar med fotboll, iPhone och mediokra one-liners. Det är en sammanfattning av mig. Men jag har faktiskt ännu ett ansikte som bör tas med. Tävlingsinriktad. Jotack, är det tävling så är det ju tävling. Och jag avskyr att förlora.

Som exempel kan jag referera till det betyg-/utvecklingssamtal som jag hade med min idrottslärare i gymnasiet. Hon tyckte såhär:

-Jesper.. Du är väldigt aktiv på lektionerna och det vill jag inte ta ifrån dig. Du har en glädje som smittar av sig. Men... kom ihåg att det inte alltid är OS-final.

Fast det är det ju för mig. Tävlar man så måste man ju göra det helhjärtat, varför ska man annars delta?! Det innebär att när jag är med i en stegräknartävling går jag ut en timme varje morgon och två timmar varje kväll och bara vandrar. Jag har dessutom börjat att ta kortare steg för att effektivisera stegen.

Förmodligen kommer jag att vinna den där tävlingen. Allt annat skulle jag se som ett misslyckande. Till och med 12 juni hittar ni mig på promenad om det är något.. 

When you walk through the storm
Hold your head up high
And don't be afraid of the dark
At the end of the storm
There's a golden sky
And the sweet silver song of the lark
Walk on, through the wind
Walk on, through the rain
Though your dreams be tossed and blown
Walk on, walk on, with hope in your heart
And you'll never walk alone
You'll never walk alone
Walk on, walk on, with hope in your heart
And you'll never walk alone
You'll never walk alone

Kommentarer
Postat av: Mickan

Äre tävling så är det!

2011-05-22 @ 22:42:07
URL: http://mikaekas.blogg.se/
Postat av: Mickan

Äre tävling så är det!

2011-05-22 @ 22:45:51
URL: http://mikaekas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0