En annorlunda incident

Klockan är 01.30.
Jag ligger i min säng och sover. Min telefon piper till.
Det är ett sms. Jag vaknar av det och kan väl säga att eftersom jag är nyvaken så är hjärnaktiviteten inte den bästa.

Det är ett meddelande från Niklas. Så här skriver han:

"Josefin gav mig en bitchslap"

Jag blir mycket förundrad över detta. Ehhh, okej, tänker jag.
Några funderingar pluppar upp i mitt sömniga inre. Niklas? Josefin? Bitchslap? 01.30? What?

Jag som fortfarande är lite tankspridd svarar:

"Fett taskigt alltså ..."

Två minuter senare får jag tillbaka:

"Jag  vet:("


På morgonen slår det mig att Niklas antagligen inte var i sitt nyktraste tillstånd då han skickade detta. Men jag skrattade åt honom i alla fall. Han är en rolig kille.
Jag minns när vi letade efter Berg på midsommar, det var roligt. Överallt letade vi, under kuddar, under sängar, bakom tavlor..
När någon frågade vad i helvete vi höll på med svarade vi helt enkelt:
"Vi är på Berg-jakt"

Det är väldigt vad lättroad man kan vara ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0