Getingar

I år är det en riktig getingsommar, har jag märkt.
Jag hatar getingar.
Jag har mycket svårt att tänka mig att de faktiskt har en nödvändig roll i världen. Vilken nytta gör de egentligen?

Jag var och åt lunch i hamnen idag. Riktigt hungrig och törstig var jag, hade inte ätit nånting på sex timmar så jag såg fram emot nånting gott.
Jag beställde en pizza som jag vet att jag åt, men jag kommer inte ihåg om den var god eller inte. Det enda jag koncentrerade mig på var att vifta bort alla dessa getingar som kretsade runt min mat likt gamar kring en döende gasell.
I min dricka var de också. De jävlarna.
Jag hade knappt tagit en mun ur min dryck förrän det hade varit två getingar och doppat sina äckliga, vidriga och gulsvarta kroppar däri. Det var det enda jag drack, tappade helt aptiten efter att de hade simmat runt där som idioter.

Parasiter är dem, och det tycks att de finns för att fylla endast ett syfte: att driva människor till vansinne.
De kan fara åt helvete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0