"Åååååhhh"

Idag när jag åt mat, hämtmat, så hittade jag ett litet hårstrå i den.
Det är ju väldigt aptitförstörande för många och en del tappar helt matlusten om de råkar ut för en sådan händelse. Det kan jag förstå.
Jag brukar peta hårstrået åt sidan och fösöka att glömma bort att jag såg det, med min vanliga tanke i bakhuvudet; lite skit rensar magen.
Men alla är ju olika. Låt mig då få berätta en liten anekdot.

Det var under fotbolls-em. Vi var några grabbar som hade samlats för att se på Sveriges match mot Spanien. Matchen var på kvällen och några av oss hade inte hunnit äta innan den.
Så de beställde hem pizza från någon snabbmatskedja med hemleverans.

När maten kommer så börjar de äta. Efter ett tag så hittar en av mina kompisar ett långt hårstrå i sin pizza.
"Åååååhhh" säger han, varpå han tar tag i hårstrået och drar upp det ur pizzan.
Det är ett långt hårstrå och det har hängt med en massa grejer från pizzan på den, så den har några räk-och-ostbitar på sig.
Då gör min kompis något väldigt häpnandsväckande.
Han för hårstrået ner i munnen och stänger den. Sedan drar han i den del av av hårstrået som fortfarande är utanför munnen så att han på så sätt kan tillgodogöra sig maten på det.
Jag tycker det vara helt otroligt att han gjorde det och fastän händelsen i sig var beundransvärd så måste jag säga att det var fullkomligt vedervärdigt, jag som inte ens åt någonting just då tappade aptiten.

Först kan man ju då spekulera i hur soft det är att hitta ett långt hårtstrå i sin pizza, men sedan att ens komma på tanken att slicka av det, det är ju någonting som jag verkligen inte skulle kunna göra.
Det var helt vidrigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0