Far åt helvete!

Det är ett uttryck som jag använder ganska frekvent nuförtiden. Det är inte mitt påfund från början, det är efterapat (bra ordval).

De som står mig nära är såpass vana vid att jag säger det att jag inte behöver säga det längre. Det börjar med att jag ställer en fråga och svaret på den är att vad det nu kan vara så kan det fara åt helvete.
Det kan låta såhär. "Vilken idiot! Vet du vad han kan göra?"
Då kommer ett svar: "Nej?"
Det är då jag säger det. "Han kan fara åt helvete!"

Numera låter det såhär: "Vilken idiot! Vet du vad han kan göra?"
Svaret: "Jaa, det kan han verkligen"

Det tycker jag är mycket lustigt.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Inte Stig inte. Stig är min Gud!

2008-11-16 @ 21:58:07
URL: http://jbergkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0