Lite om fotbollsgalan

Lars Lagerbäck har gjort det igen.
"What we do in this gala, eckås in eternity" Vilken jävla gynnare alltså. Lagerbäck är inte bara patetisk i sig, han har också ett av Sveriges sämsta engelska uttal.

Pelé var på besök i Stockholm och Globen. Han berättar om minnen från 1958 när han vann vm-guld med Brasilien som 17-åring och han blir avbruten. Jag blev så jäkla arg på den där Jessica Almenäs. Jag förstår givetvis att det inte var helt och hållet hennes fel, men att avbryta den störste fotbollsspelaren genom tiderna - det är skandal.
Allt det här med att hålla tiderna, man ska inte dra över på tiden. TV4 kan inte ens unna fem minuter åt en av världens mest kända idrottsmän.

Zlatan får guldbollen för tredje gången och det är tydligt att han är stor. När Zlatan ler jublar Sverige. Så stor är han, han behöver inte säga något. Det räcker med att han är där och visar sitt stora leende samtidigt som han tar in miljön och applåderna och jublet.
Jag läste i någon tidning för något år sen att Zlatan var Sveriges nionde mäktigaste man. Jag tyckte det var helt befängt och jag fnös åt det, nu inser jag hur fel jag hade. Vi har Zlatan och vi älskar honom, för oss är han världens bäste fotbollsspelare.

Slutligen.
Som vanligt på fotbollsgalan spelas Coldplays Fix You i slutet av galan. Okej, låten är fantastiskt bra. Men är det inte dags att ta någon annan låt för en gångs skull?
Det här var minst tredje gången de hade den som avslutande låt. Fantasilöst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0