"Piraterna gör sig redo för strid"

Det här är en rubrik i dagens tidning.
Det har stått om den här nyheten varje dag den här veckan och jag har inte orkat bry mig. För er som inte vet är det en enorm oljetanker som har blivit kapad, av pirater. Pirater.

När jag läser igenom artikeln blir jag fundersam huruvida vi faktiskt lever i 2000-talet. Pirater? tänker jag, herre Jesus!

"Somaliska klankrigare har anlänt för att hjälpa piraterna som kapat Sirius Star"

Det låter ju verkligen som en film, "fartygets ägare har fått tio dagar på sig att betala 200 miljoner kronor i utbyte mot tanken"
De håller alltså båten som en gissla, är det inte ganska patetiskt? Jag börjar på allvar fundera om det verkligen är en riktig nyhet eller om det hela bara är ett stort skämt.

"... stärker piraterna försvaret kring piratstaden Haradhere där fartyget ligger ankrat.."

Piratstaden, finns det en sådan? Man får ju totala Pirates of the caribbean-vibbar, jag föreställer mig den där staden som Tortuga i filmen. Ännu en orsak till att artikeln är otrolig.
Herre Jesus säger jag bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0