På begäran

Jag hade fysik-lektion igår och slogs av tanken att skicka ett mass-sms till alla som var närvarande i klassrummet för att verkligen poängtera vad vi är nära att uppnå.
Det kunde dock inte genomföras på grund av vissa tekniska besvär.
Men likväl kan jag istället förmedla det jag ville här.
Såhär löd meddelandet:

"Hallå klassen! Jag verkligen känner hur intresset i den här gruppen för ämnet fysik är helt sprudlande. Jag känner att med de kunskaper vi har inom det här ämnet kommer vi att nå långt.
Vi kommer nå längre än vad någon någonsin tidigare har gjort. Vi kommer sätta Hässlö på kartan som om det vore ett eget land, vars ringa storlek inte har någon som helst koppling till vår storhet i övrigt.

I framtiden kommer vi vandra runt bland folket och berätta om vårat fysikaliska intresse. Vi kommer vara helt oberoende av pengar då vi har tjänat en obscent stor summa pengar genom våra studier och forskningar.
Överallt kan vi gå runt och skryta med formler som F=BIL, Q=eBv eller v^2m/2.
Vi kan visa våra färdigheter med händerna genom att vrida och vända och på så sätt få fram flödestäthet, kraft eller strömriktning.
Ojojoj, jaaa. Vi kommer bli högt aktade av världens alla vetenskapsmän.

Det kommer att talas om eleverna i klassen i vilken alla fick nobelpriset. Vi, elever från Hässlö, från V07!"

Kommentarer
Postat av: karin

Awesome Jesper! Synd att du inte fick iväg det bara! Hade kanske gjort den odrägliga lektionen lite mer dräglig. Men du lyckades göra den lite bättre för mig ändå, men megameter och allt det nu var ^^

2008-10-16 @ 17:07:57
Postat av: jeppster

haha, tur att jag gör någon glad iaf =)

2008-10-17 @ 17:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0