SMS-konversation i ovetskap

Igår skedde en sak som föll mig helt i min smak. En händelse som bjöd in till att spela någon ett riktigt spratt.
Jag fick ett SMS av en person och med tanke på innehållet hade han skickat det till fel person. Jag förstod ingenting av sammanhanget men försökte ändå komma med svar som skulle passa in.
Jag lyckades hyfsat. Det hela deteriorerade dock lite på slutet, men jag tror att jag höll min täckmantel ändå.

Meddelandet kom alltså helt utan att vi hade talat med varandra tidigare och det var svårt för mig att komma med "korrekta" svar.
Detta var vad som skrevs:
Jag döper sändaren till Nils.

Nils: Om 45 kanske, vi får se.
Jag: Okej :)
Nils: Bra, då säger vi så. Men folk är olika! Alla vill ju inte samma sak, så är vi.
Jag: Jo, jag vet. Vill verkligen inte hålla på med sånt där =/
Nils: Vissa har ju inget val, de är bara att acceptera! För man får ju inte balla ur.
Jag: Nej, jag håller med. En Jävla idioti alltså.
Nils: Får man för sig det är det ju kört. Men då får man ställa sig för nått annat.
Jag: Jo, exakt!
Nils: Vadå?
Jag: Äsch, inget.

Visst blir man lite nyfiken på vad Nils snackar om?
Jag undrar om han vid den här tidpunkten inser att han har snackat med fel person.
Om inte, hoppas jag att han hör av sig igen och att han kommer med mer konkreta saker som det är lättare att svara på. Då ska jag komma på en riktig rövarhistoria och få honom ordentligt konfunderad!

Visst är det roligt, det här?

Kommentarer
Postat av: nicole

tempus jesper!! och ta bort överflödiga "så", då får du högre betyg på svenska nationella;)

2008-10-18 @ 17:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0