Rekor, du vet, såna maneter!

räkor

Det säljs ju framför allt många kräftor nu när augusti är i full fräs. Men i Motala såldes räkor för fullt, jag gjorde den konklusionen att de antagligen ligger efter i utvecklingen. De har väl inte förstått att det är kräftor man ska sälja nu.

Hur som helst fick det mig att tänka på en händelse angående räkor.
Jag erinrades om den gång då jag köpte tre och en halv räkor i kiloviktspris från ICA MAXI. Minns du det Josse? Det var väl kul? Jag och Mathias fnissade en hel del åt det i alla fall.

Det var faktiskt mer jobb än man kan tro. Det var inte helt lätt att fixa en halv räka, jag stod nog i flera minuter och försökte halvera en av de små krabaterna innan den slutligen gav vika.
Och tjejen i kassan, hon hade inget alls emot att jag köpte så få räkor, vilket jag också fann ganska roande.

Jag är ju lustig ibland, ooja. Gud vad jag är lustig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0