Varje morgon gör jag samma sak

Jag vaknar innan klockan ringer i vanlig ordning. Jag ställer den varje dag men det är sällan jag får användning för den.
Sängen är helt underbart mysig på morgonen men jag kliver ändå upp, här kan jag inte ligga och såsa.

Min dagliga rutin är precis som alltid. Jag går till garderoben, sträcker mig efter min morgonrock som alltid ligger inknölad i mitten nånstans. Jag tar den i famnen och går till badrummet. In i duschen, vrider vattnet till den varmaste temperaturen som går.
Sedan torkar jag mig och går tillbaka till mitt rum där jag klär på mig mina kläder. Vanligtvis jeans, nån t-shirt och en tröja eller cardigan.
Nästa steg på dagordningen är att äta, väl framme i köket tar jag fram en filtallrik och häller upp hallon/blåbärsfilen som jag alltid äter. Och på det lite havre fras, inte för mycket, bara några havrekuddar.
Efter filen går jag till frysen och tar fram ett bröd. Det är vid den här delen som jag är som mest effektiv.
Först stoppar jag in brödet i micron och ställer tiden på 45 sekunder och 150 watt. Medan brödet tinar tar jag fram bregott, ost, osthyvel, ett glas och en tesked.
Jag häller även upp mjölk i glaset. Sedan piper micron och jag vänder på brödet. Ställer micron på 25 sekunder och under den tiden tar jag tre skedar o'boypulver i glaset och rör om.
Micron piper återigen och jag byter ut brödet mot o'boyglaset. Micron på 900 watt och 1min och 15 sekunder.
Samtidigt som o'boyen värms brer jag mitt bröd och skär två ostskivor som jag fördelar på smörgåsen.
När jag är klar dröjer det inte många sekunder tills micron piper igen.

Jag äter min frukost och skummar igenom framsidan på VLT.
Sedan är jag klar och dagen kan börja.
God morgon!

Kommentarer
Postat av: Anonym

det låter nästan som någon slags autism

2009-02-15 @ 17:50:34
Postat av: Selina J

vad tråkigt :)

2009-02-17 @ 14:30:45
URL: http://hairflipaway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0