Vad menar han?

Idag gjorde jag ett besök hos en man som är alldeles egen. Han äger ett litet företag och gör allt möjligt. Framför allt arbetar han med textiler, han har en kemtvätt och han skräddarsyr kläder. Han är även skomakare.
Duktig är han, väldigt duktig. Jag vågar nog säga att han är lite av ett geni inom sitt område. Och är väl inte alla genier aningen excentriska? Har de inte alla sina egna sätt att säga saker och ting?

Jag lämnade in lite grejer som skulle tvättas. Mannen godtar dem och ska informera mig om när de är klara. Han drar fram flera almanackor och tidsplaner och Gud vet allt, han dribblar med papper liksom Maradona på fotbollsplanen.
Slutligen har han kommit fram till en tid då jag ska hämta upp kläderna.

"De är klara torsdag men du kommer fredag!"
"Okej" svarar jag och ser frågande ut.
Han nickar uppmuntrande och jag går därifrån.

Men vad menar han egentligen? Ska jag komma torsdag eller fredag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0