Festen där alla hatade

Ja, det var en gång i första ring då det var party. Det händer ju att det blir sådana tillställningar när man nyligen har börjat gymnasiet. Alla ska umgås och de flesta är ganska oerfarna vad gäller alkoholhanteringen.

På denna fest, eller ska vi kalla det dryckesgill, fanns ett uppblossande hat som spred sig som en löpeld genom alla i byggnaden. Det fanns en snubbe som inte var särskilt omtyckt. Som tur var fanns han inte på festen. Han hade gjort någon dum grej och när detta togs upp bland väl förfriskade ungdomar blev han fullständigt idiotförklarad.

Simon. Så hette han. Han skulle få. Alla närvarande gick liksom demonstranter emot denna snubbe som nog hade blivit vettskrämd hade han varit där.
"Vem ska inte kunna gå på måndag?" SIMON! SIMON!
"Vem ska dö?" SIMON! SIMON!
"HATA, HATA, HATA SIMON!"

Det hela började ta en absurd vändning och det uppstod ett gemensamt hat mot Simon. Överallt hörde man folk berätta om vad de skulle göra med grabben om han hade varit där. "Fan, jag hade klappat till honom så hårt att han skulle få sitta i rullstol"

Jag hörde min vän Olle inleda: "HATA SIMON, HATA SIMON, HATA SIMON ..."
Jag tyckte det var ganska märkligt eftersom Olle säkert aldrig hade träffat Simon och jag tog honom lite avsides: "Ehh, Olle, vet du ens vem Simon är?" frågade jag.
"-Nej, men han ska faaan inte kunna gå på måndag!" svarade han och gav sig av igen.

Under hela kvällen pågick detta och jag tänkte illustrera det här med en bild, men det fungerade inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0