Att vänta ett samtal

Jag väntar på att en bekant ska ringa mig. Till en början låg min telefon i fickan men nu har jag istället lagt den bredvid mig. Det blev så jobbigt att ha den intill kroppen, ständigt inbillade jag mig en vibratorsignal och fick gång på gång hala fram mobilen bara för att finna att den var overksam.

Jag bär med mig telefonen överallt och när jag vid ett tillfälle glömde den rusade jag till dess plats och liksom maniskt kontrollerade när jag missade samtalet. Men det hade inte ringt, förstås. En påstått smart människa försökte insinuera att jag kanske borde ringa upp, men det kan jag inte, av oförklarliga skäl.

Hela dagen har jag väntat. Jag börjar inse att det inte kommer att ringa.
Varför? Fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0