International Day of Peace

Idag är det den internationella fredsdagen, men det vet ni ju... yeah right!
Inte en jävel har koll på det vad det verkar. Jag har upplyst flera människor idag men alla har givit mig samma reaktion. "Fredsdag?" säger dem och rynkar på ögonbrynen "Finns det en sån?"

Och JAAAA. Det gör det faktiskt. Och hör här.

Idag för några år sedan räddades 1,4 miljoner barn i Afghanistan från polio. Det är väl ändå en handling av fred värd att hylla.
Så vad har ni gjort idag för världsfreden? -Själv har jag inte överansträngt mig. Det känns som att det är en "lost cause", som att man jobbar i både motvind och uppförsbacke. Jag har försökt vara snäll dagen igenom, och det brukar aldrig sluta bra. Men det är själva försöket som räknas.

Minns ni när man skulle ha på sig röda kläder för att rädda munkarna i Burma? Lite så känns det här med världsfredsdagen. Lite meningslöst. Det var inte en jävla munk som mådde bättre för att jag hade på mig en röd hood-tröja. Precis som världen inte är ett dugg närmare fred för att jag säger åt min kompis att inte snacka skit om muslimer.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jesper du får inte tappa hoppet! Du vet aldrig om det kanske är en blivande [sätt in valfritt krigarnamn] som du precis har fått på andra tankar?



Den röda tröjan för munkarna är nog tvek på att den hjälpte iof

2009-09-22 @ 07:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0