Mindre lyckat

Mannen som står före mig i kassan på coop upptäcker att det ligger kvar ett blomkålshuvud på kassabandet från föregående kund.
"Nej, kolla!" säger han, "Det är någon stackare som har glömt den här"

Hur kan han säga något sånt? Jag vill mena att föregående kund är allt annat än en stackare. Vem fan äter blomkål? Herregud!

Jag brister ut i gapskratt åt hans idiotiska kommentar och både han och kassörskan kollar på mig. Jag slutar genast skratta och det blir märkligt nog en genant tystnad. Jag kollar bara rakt fram utan att fokusera blicken och kassörskan rycker på axlarna och fortsätter med sitt jobb. Mannen som kom med upplysningen stirrar fortfarande på mig. Jag muttrar något om att jag skrattade åt nåt annat och han vänder slutligen bort sina små svarta ögon ifrån mig. Svarta som skalbaggar är dem, fyllda av en infam glöd.

Men jag lyckas ta mig ur, Gudskelov!

puss


Kommentarer
Postat av: captain sparrow

hahaha!

2009-09-24 @ 01:20:37
URL: http://steniis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0