Barn är elaka!

De värsta mobbarna är helt klart barn. De är så insiktsfulla. Ofta är de också obarmhärtiga.

Jag ska väl inte klassa mig själv som mobbare, det är orättvist tycker jag. Jag var tvärtom väldigt omtänksam när jag var yngre, mer än vad jag är idag.

Likväl hade jag mina stunder. Jag gick som bekant hos en dagmamma och där var jag inte det enda barnet. Nejnej, hur kan ni tro det? Herregud!
Jag minns en eftermiddag när jag, Linda och Thomas tyckte att vi skulle spela sällskapsspel. Thomas var en jävligt skum snubbe. Faktum är att han var extremt konstig. Han var inte den vassaste kniven i lådan, som vi brukar säga.

Spelet var enkelt, man skulle flytta sin spelpjäs efter det antal steg som tärningen visade, sedan fick man ta upp olika kort när man hamnade på vissa rutor. Kruxet var att spelet gick ut på att sista hamna i "mål". Slog man en etta var detta alltså positivt. Det här var en detalj som jag och Linda... eh.. missade.. att tala om för Thomas. Han fick börja kasta tärning och var glad för det.
Han kastade och fick en femma, han jublade och det låg triumf i hans ögon.
Jag och Linda utbytte en snabb blick men fick akta oss för att inte avslöja något.

Jag slog en trea och hamnade på en ruta så att jag fick ta upp ett kort. Det var tre extrasteg och jag gav det till Thomas som blev överväldigad över denna min generositet.

Spelet fortsatte och Thomas hamnade också på en ruta så att han fick ta upp ett kort. Detta kort gav honom möjligheten att backa fem steg. Men det ville han ju absolut inte göra och han gav det därför till Linda som låtsades bli lite sur över detta.

Med den här strategin tog det förstås inte lång tid innan Thomas gick i mål och var långt långt före oss andra. Han var högst nöjd med sin insats då han tog det sista steget.

Vid det här laget brister jag och Linda ut i gapskratt och berättar för honom att han har förlorat. Vi skrattar länge, högt och elakt.
Thomas satt tyst på sin plats, uppenbart tagen och förnedrad. Thomas ville aldrig spela spel med oss igen.

Kommentarer
Postat av: Karin

Hahaha! Lovely ^^

2010-04-26 @ 22:14:58
Postat av: Emma

Och du tycker jag är hemsk!

2010-04-26 @ 22:41:51
URL: http://nfm.blogg.se/
Postat av: Jeppster

Emma, du gör slut på liv och dessutom koketterar du med det. Jag gjorde slut på självförtroende, och det var tio år sen, vad tycker du är värst? ;)

2010-04-27 @ 07:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0