Eyjafjallajökull

Det skulle förvåna mig om någon har missat de vulkanutbrott som har ägt rum på Island för ungefär två veckor sedan, typ jättemycket.
I ett sådant läge skulle ett ord som debil vara i underkant. Det skulle nästan vara nedanför underkant, om det nu är möjligt.

Som ni kanske också känner till är eruptiva utbrott inte ett vanligt fenomen. -Nej, det kan man verkligen inte säga. Det gör mig lite nyfiken. Jag har självklart läst om vulkanutbrott, det gjorde jag på mellanstadiet. Jag fick mig aldrig någon rättmätig bild av hur området drabbas av aktiviteten. Jag googlade enligt sedvanlig tradition och hittade en jättebra sida med finfina bilder.
Smakprov finns nedan. Om någon är intresserad klicka här!

vulkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0