Filmmåndag.

Jag har tittat på The curious case of Benjamin Button. För första gången, och sista. Inte för att den var dålig, mer för att det är en film man endast ser en gång.

Jag inser givetvis att jag är väldigt seg, den här filmen släpptes 2008. Men det finns många filmer jag borde ha sett.

Hur som helst finner jag filmen väldigt gripande, mycket tack vare de eminenta skådespelarinsatserna. Filmen har ett fint budskap som framförs på ett väldigt intressant sätt. Jag är ingen cineast, och vill inte beblanda mig inom filmrescensering alltför mycket - men det är en sevärd film.



En liten notis bara. Trots att Cate Blanchett är 39 år och har en och annan rynka är hon slående vacker i denna film. Verkligen. Det tänkte jag på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0