Jag har talang

När jag befinner mig vid kassan på ICA eller COOP eller något annat snabbköp lägger jag mina varor på rullbandet enligt rådande tradition.
När sakerna ligger där på bandet väger jag dem i mitt inre. Jaha, tre liter mjölk, vad kan dem kosta? En gurka, kaffefilter, riven ost. Upp och ner värderar jag varorna, femtioöring dit och femtioöring hit. Vad är artiklarna värda tillsammans? Mina konklusioner är skrämmande exakta.

Jag är verkligen mästaren på att överslagsräkna exakt. Ge mig ett spann på fem kronor, alltså plusminus 2,50:-, och jag har rätt varje gång. Ge mig ett spann på tre kronor och jag har rätt 8/10.

Jag var på ICA idag. Där köpte jag ballerina-kex, en liter mjölk, tvättmedel, prinskorv och sen en plastkasse förstås. Tjejen i kassan scannade in varorna en efter en, när hon var klar sa hon till mig:
-Då blir det 88 kronor.

Men det visste jag redan.


ica


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, precis dendär sporten höll jag på med tidigare idag.. Skulle storhandla = använda vagn och stor och klurade på att jag nog skulle hamna på x antal riksdaler. När jag kom till kassan kostade det x+340 kr ungefär. Man skulle kanske kunna kalla det epic fail...

2010-04-06 @ 21:26:59
Postat av: Jeppster

Hehe. Du får nog finslipa tekniken lite emma! 340 kr är på tok för mycket, jag är lite intresserad av hur mycket det är procentuellt.

Men likväl, man måste börja någonstans!

2010-04-06 @ 21:33:39
Postat av: emelie

haha skön kommentar emma ;) bättre lycka nästa gång.

Varför tycker inte jesper navy blue? Jag tror nog att den är fin i verkligheten. på bilden ser den ganska grå ut.. men marin blå hallå. det måste ju vara fint ;) Eller tycker du jag ska skippa converse helt och hållet?

2010-04-06 @ 23:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0