Sommar! (?)

Yooo!

Det är augusti, jag vaknar enligt rådande tradition klockan 06.00. Av ren habit sträcker jag mig efter min telefon. Jag öppnar väderprogrammet och tror för ett tag att jag har drabbats av grava synfel under natten.

Fyra grader ute. Vad? Vad har hänt?

Huset jag bor i är gammalt och isoleringen är ganska asextremt dålig. Mitt rum är svinkallt. Eller som de säger i Tyskland - schweinkallt.

Das ist schweinkallt! tänker jag och virar in mig i mitt täcke. Jag har förövrigt aldrig studerat tyska. Jag tror det är högst evident.

Dags att bära in kupévärmaren och börja sova i morgonrock. Igen. Jag som vanligen brukar ägna mig åt sådana aktiviteter på vinterhalvåret. Inte nu, nej, nu börjar jag redan i augusti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0