Blommor som vissnar

Såhär i efterhand inser jag att rubriken skulle kunna ha någon sorts poetisk förankring. Men det har den ju inte.

Sanningen är den att mina blommor, i huset där jag bor, ser lite.. jaa, trötta ut. Och ledsna. Nu är de sådär typiskt vissna. Det är olyckligt.

Jag har genom en muntlig överenskommelse med min pappa gjort klart att jag ska ta hand om blommorna när han är bortrest. Men hur ska jag nu förklara detta?
Har ni något bra tips som kan fungera? Tror ni det räcker med att jag säger att huset åtminstone står kvar. För det är faktiskt inte en självklarhet efter att mina "vänner" David och Johan har varit här.

Jag har tvättat diverse mattor, handdukar och bordsdukar och det verkar som att det mesta kan återgå till sitt ursprungliga skick. Jag har även dammsugit huset två gånger och moppat golvet. Jag ångrar att jag inte gick runt med kamera och fotograferade stället innan jag började städa. Hade kunnat bli bra material för min sida. Det var som taget ur ett krigshärjat Tyskland på 1940-talet.

Det är sådant jag gillar. Men likväl.. blommorna som vissnar.. vad ska jag göra med dem?

Kommentarer
Postat av: A-lagare

Ge dem lite sprit!

2010-12-19 @ 13:45:35
Postat av: Anonym

Vattna, köpa nya?

2010-12-19 @ 14:04:24
Postat av: Jeppster

Haha! Vems briljanta idé är det att ge dem sprit? Jag försökte, men inte ens det ville rädda dem.

2010-12-20 @ 22:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0