Det är inte bara jag!

Jag har en dålig vana att internetshoppa. Jag sitter där och klickar i mina varor och sen går jag till kassan och fyller i mina uppgifter. De flesta gånger kommer jag till mitt sunda förnuft och stänger ner webläsaren innan något är inhandlat. Men ibland.. jaa, ibland händer det att jag klickar på den där klassiska "confirm order"-knappen och bara några sekunder senare ångrar mig för att riva mig i huvudet. Internethandel har ett dåligt inflytande på mig. Det är för lätt helt enkelt.

Därför var det med ångest jag styrde mina steg mot ICA denna eftermiddag. Jag hade fått en postavi där det stod att jag hade ett paket att hämta ut. Vad har jag beställt nu? undrade jag för mig själv.

Men det visade sig att jag var oskyldig. Det är nämligen någon vänlig själ som har skickat mig ett paket med posten. Jag blev både glad och förvånad. Mycket för att jag trodde jag var den enda som använde vanlig post. Jag gillar ju sådant.
Jag är nu högst nyfiken på vad paketet kan innehålla. Av inslagspapperet att döma är det något jag ska vänta några dagar med att öppna. Tills på fredag, typ. Eller vad tror ni?

1

Efter en kort analys och lite klämmande drar jag slutsatsen att det är ett leksakssvärd. Följaktligen vill jag då ställa några frågor. Varför har någon skickat mig ett svärd och vad förväntas jag göra med detta?

Jag vet att jag är lite av en Sagagn om ringen-nörd och så.. men inte till den grad att jag vill springa omkring med ett svärd! Likväl är jag glad för det, verkligen!

Det verkar inte bättre än att jag måste vänta till julafton för att få det bekräftat (eller felförklarat). Men tack som tusan den som gjorde det! Jag älskar överraskningar som reser postledes!

Kommentarer
Postat av: emelie

Haha, bästa ever ju!! :)Jag tror på svärd! Ett lite äldra gammalt sådant. Gillar du pirates of the Caribbean? Förresten, antar att du fick öppna det på julafton. Vad var det för ngt? Kan vi skypa nu när jag har kommenterat?!

2011-01-05 @ 22:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0