En förgången romans

Du kom till mig som en start på dagen
med ljusblå himmel och löfte stort
nervös och med fjärilar i magen
drömde jag oss fjärran bort

 

Liksom månen följer jorden himlen över
vill jag dig följa genom hela livet
din närhet och värme jag behöver
annars känns mitt hjärta övergivet

 

På ensamma platser jag vill spendera
tid med dig där ingen kan störa
vi två tillsammans och sedermera
öppna ditt hjärta, få det att höra

 

Jag var ute och funderade en natt
blind, döv och alldeles utom mig
En vind kom fram till mig där jag satt
och förde med sig bilden av dig

 

En varm känsla inom mig spreds
ditt leende fanns i mitt sinne
det gjorde mig glad och tillfreds
det ska aldrig fly mitt minne

 

För mig är du mer än en skatt
full av liv och glädje
med ett underbart skratt

Du är solen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0