Thé Boden

För det första. Jag HATAR namnet. Ni kanske inte förstår varför, för det är inte helt lätt.

Thé Boden säljer TE, alltså, det som man dricker. Ni vet, man kokar upp varmt vatten och häller i en kopp/ett glas och slänger i en te-påse. Men här har de valt att döpa det till "thé". Ett fullständigt idiotiskt namn. Man kan tro att det är ett kinesiskt plagiat. Som när de döper om sportmärket Nike till Nikke eller stavar Lyle & Scott med K så det blir Lyle & Skott.

Det är nästan så att jag hoppas att det här är fallet! Att de har stavat fel med flit för att undgå eventuella rättsliga bekymmer.

Men givetvis är det inte så. De är bara vidrigt smaklösa, och med tanke på vad de säljer är det ju inte särskilt bra PR. Vem vill köpa te från snubbar som är smaklösa? Då tror man ju att produkten man köper också är smaklös.

Sedan är det ju en särskrivning, om något borde det heta Thé-boden eller Théboden. Att addera ett mellanslag är bara fel.

Och nu till det andra, en observation jag finner lustig. Eller händelse kanske.

Även om jag tar starkt avstånd från namnet på butiken valde jag att gå emot mina principer och göra en liten visit. Jag gillar te och ville se vad de kunde erbjuda. Rent utbudsmässigt kan jag inte klandra dem, de har faktiskt ganska bra grejer vad jag förstår. Det luktar gott där inne!

Det fanns redan en kund inne i butiken när jag och min kompis gick in. Hon stod och granskade ett par förpackningar på en hylla. Det enda butiksbiträdet erbjöd sin assistans.

-Kan jag hjälpa till med nåt? undrade hon.
Kunden såg på henne och svarade lite svävande:
-Jaa, jag tänkte köpa lite te.

När jag hör detta brister jag ut i hysteriskt fniss. Jag tyckte att det var en underbar kommentar! Rakt på sak liksom.

Och jag vet inte... Det kanske bara är jag som ser det roliga i det här. Men ni kan ju skratta på insidan bara för att vara snälla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0