Onsdag

Jag lyssnar på radio fram till ungefär 13.30 på mitt jobb. Det är tiden det brukar ta att komma igenom Äntligen morgon på Mix Megapol. Adam Alsing, Gry Forssell och Anders Timell.

Det härliga med Äntligen morgon är att de har sina fasta rutiner och följer dem till punkt och pricka. De har också väldigt bra gäster som kommer till studion och pratar lite. Jag blev HELT kär i Håkan Hellström efter att han hade varit där, vilken jäkla kille!

Blandat med rutinerna finns ju förstås de spontana inslagen från programledarna och de gör det riktigt underhållande. Det är ingen slump att programmet har vunnit pris för årets morgonshow tre år i rad. Nej, det är det inte.

På onsdagar finns en programpunkt som heter Fönster mot medievärlden. Det är Alex Schulman som har den punkten. Ni som kollar på paradise hotel vet att Schulman är programledare där och han har således varit borta från radion i två månader under inspelningen.

Jag har verkligen saknat honom. Klockan åtta på onsdagar brukar vara den punkt jag ser fram emot mest varje vecka, men nu har det alltså inte varit så på ett tag.

Alex gjorde come back i veckan. JAG ÄLSKAR HONOM. Jag fnissade så att jag höll på att kikna. Och det blir ju lite konstigt när jag sitter och fnissar för mig själv. Mina arbetskamrater vrider lite på sina huvuden och kollar på mig med fundersamma blickar. Men det är roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0