Scooby-dooby-doo!

Jag laddade hem en Scooby Doo-film idag. Alltså, jag betalade för den. Det är klart jag gjorde. Mycket kan man kalla mig för, men inte en illegal fildelare.

Hur som helst! Scooby Doo som tecknad serie, inte det otecknade plagiatet utan det riktiga. Ni vet, det som brukade visas på teve när man var liten. Det var mitt favoritprogram. Det visades ofta på cartoon network, en kanal de flesta hade på den tiden.

Det är en sjukt sentimental grej att kolla på sådant man lärde känna som barn. Och det jag gillar mest (i egenskap av att vara extremt konservativ) är att programmet är precis som jag minns det! Precis!

Det finns alltid några sekvenser som kännetecknar Scooby doo och jag märker att det får mig att börja fnissa även fast jag är tjugo år.

Det välbekanta gänget på fem personer är som de alltid är, de har sina roller. Scooby och Shaggy, ständiga följeslagare, som alltid på jakt efter gastronomiska upplevelser. Scooby som av någon anledning alltid är den som hittar monstret eller spöket eller vad det nu kan tänkas vara. Welma som är den smarta och sympatiska nörden. Fred och Daphne som är snygga som alltid.

Mysteriets höjdpunkt denna gång: När Scooby ska dyka i en närbelägen sjö och har på sig både cyklop och simfötter.

Shaggy: Oboy Scoob! It looks like you're ready to go scuba diving!
Scooby: Scuba-dooba-doo!
Och sen vår favoritvovves skratt på det! Underbart!

Ett leende sprider sig över mitt ansikte varje gång Scooby adresserar sin kompis med en röst full av skräck och med sin omisskännliga röst: R-r-r-r-aggy??

efd


Kommentarer
Postat av: Emma

Du får kolla på mysteriet på greveholm också! De e najs!

2010-11-01 @ 00:09:29
URL: http://nfm.blogg.se/
Postat av: Jeppster

Vad gör du uppe vid den här tiden en söndagskväll? Borde inte du sova :)

2010-11-01 @ 11:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0