En klassisk påskmiddag!

Vi samlades några kamrater från gymnasieklassen och åt ... Tacos. Ni vet, mexikanskt. Det är som Alan i The Hangover skulle säga om tacos till påskmiddag: Classic!

Det är en trevlig maträtt att äta om man är i sällskap, det finns liksom en gemenskap i det hela. Ägg, potatis och sill i all ära.. men visst är det lite långdraget att äta samma mat vid varje högtid?! Därför tyckte vi att vi skulle vara radikala och köra på mexikanskt. Om det nu är mexikanskt, det är väl snarare svenskens uppfattning om vad man äter i Mexiko.

Hur som helst tyckte jag det var jättekul att få träffa mina kära gamla skolkamrater igen. De är så härliga allihopa! Jag tänkte berätta lite om när klockan började bli sent och vi skulle ut och undersöka Stockholms nattliv lite närmare.

Detta är alltså min rekapitulation av vad som hände. Jag visade min legitimation för dörrvakten och blir insläppt, kort efteråt blir jag högst förvånad när han komplimenterar Nicoles kjol. Sen när har dörrvakter börjar smickra sina kroggäster?! Det är väl verkligen inte kutym? De brukar oftast vara mer otrevliga än schyssta typer.

Och sen gick jag in och               




















Därefter gick vi tillbaka till lägenheten. Tröttheten hade nämligen inrättat sig hos de flesta och det var dags att krypa till kojs.

Allt som allt en kul kväll!             (sägs det..)

Kommentarer
Postat av: Elin

Hörru din rumlare! Jag läste nånstans att i ordet texmex står tex för texas och våra tacos är alltså den amerikanska tolkningen av mexikansk mat. Känns inte riktigt lika exotiskt ;)

2011-04-28 @ 07:15:22
Postat av: unmatched

Stämmer, tacos är tydligen från texas!

Och ja, han sa kjol men jag hade klänning på mig, som du kanske minns... eller inte ;)

2011-04-28 @ 15:25:45
URL: http://unmatched.blogg.se/
Postat av: Jeppster

Okej, jag köper ert Texas-resonemang och medger att jag är oinsatt.



Ja, Nickson, jag referar endast till vad du sa att han hade sagt till dig. Vad du egentligen hade på dig har jag förstås inte en susning om, det är en.. Eh, blur!

2011-04-28 @ 17:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0