OM: En vän, ett djur och deras unika samhörighet

Det finns gånger då ting sammanstrålar så naturligt som vore det skrivet i stjärnorna. Ta yin och yang exempelvis, de är så nära besläktade att man direkt associerar den ena till den andra.

Jag har upplevt ett liknande förhållande hos en vän. Hon har nämligen ett väldigt nära förhållande till kossor. Jag finner det hela svårt att förklara men det finns något hos henne som påminner om en kossa. Och det här kan ju vara fördomsväckande, en kossa kanske ofta skulle användas för att beskriva en stor person. En som är ganska överviktig. Min vän är knappast tjock, snarare tvärtom. Men likväl finns det något hos henne som får mig på kreatur-tankar.

Belgian blue, det är så vi kallar henne, vi som har uppmärksammat denna likhet. Kolla nu på denna bild, visst är jag inte helt fel ute?

jossankosssan

Jaa, minnsann.. Det skulle lika gärna kunna vara en ko, helt klart.
Jag har aldrig tidigare mött någon som jag så starkt förknippar med ett djur. Jag satt och gick igenom clipart för ett tag sedan och då hittade jag en bild på en kossa. Min första tanke gick till min kompis. Det är ju Josse tänkte jag! Jag forskar vidare för att styrka min, jaaa, ska vi säga misstanke, och finner att hon har andra vänner som kallar henne kossan. Det här kan inte vara en ren slump, visst kan det inte?

I mina vidare efterforskningar finner jag helt osökt ett ganska roande Youtube-klipp! Lyssna, förundras och bestäm sedan huruvida ni ska skratta eller göra nåt annat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0