Det är inte slöseri med pengar.

Vissa dagar känner jag att jag har lagt ut så mycket pengar redan att jag lika gärna kan lägga ut lite till. Som idag.

Jag hade en tid inbokad kl 08.15 i Stockholm imorse. Jag är väldigt paranoid överlag och speciellt när det gäller att passa tider. Särskilt idag kände jag ett starkt behov av att vara i tid. Att jag en månad i förväg hade köpt tågbiljetter för min resa både fram och tillbaka var inte ett smart drag med tanke på SJs pålitlighet. Kostnad 224:-

Mitt tåg skulle komma fram 07.53 och jag vet att det är naivt med 22 minuter som säkerhetsmarginal men det fanns faktiskt inget annat alternativ. När tåget var försenat redan innan det avgått beslöt jag att åka bil. Det innebär att jag även var tvungen att ta bilen hem. Den kan ju inte stå kvar i Stockholm. Alltså är tågbiljetterna redan slösade. Väl framme i Mörby centrum, och bilen till trots redan sen på grund av kö i rusningstrafiken, fick jag betala 180:- för parkeringsbiljett.

Tunnelbanebiljetten från Mörby till centrum kostade 80:- fram och tillbaka.

Vidare impulsköpte jag en cardigan förr 399:-, bjöd Mathias på fika för 128:-, köpte lunch för 85:- och som en najs avslutning köpte jag en parfym för 495:-.

Fint.

För övrigt har jag gått tillbaka till min över-ironiska stil. Den ligger mig så nära hjärtat. Det var så himla jobbigt att avstå ifrån den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0