De ger sig inte!

Nu har de hört av sig igen, de här jäkla scientologerna. De ringer mig... De skickar e-postmeddelanden... De skickar SMS... Nu har de även skickat brev till mig!

På brevet står "Ditt nästa steg..." Och jag fyller själv i fortsättningen: "..är att kasta detta brev utan att öppna det". För det är vad jag har gjort. Jag vill inte ha något med dem att göra. Jag har några bilder. Ni kan kika på dem. De är ganska intetsägande men de är bevismaterial. Bevis för deras fortsatta förföljande av mig.

På tal om religiösa samfund. Av ett rent sammanträffande stötte jag ihop med en Jehovas-recruiter för någon vecka sen. Han var övligt välklädd. De har ju alltid dyra saker på sig. Kyrkan bekostar utstyrseln så då passar rekryterarna på att ta det bästa - okristet!

Han tog fram ett blad när jag närmade mig.

-Hej! sade han. Det här är lite information om Jehovas vittnen. Du kanske har hört talas om dem?
-Hm, nej, svarade jag. Vad är det för något?

Och då började han prata om vad de var för nåt men jag ändrade mig direkt. Jag var inte på humör för att förnärma, solen lyste så fint på himlen. Det har en sån bra effekt på mig.

-Du, jag har nog hört om de minns jag! avbröt jag.
-Jaha.. sade han lite förvånat. Ja, du kan ju läsa. Det är ganska intressant faktiskt!

Det var det inte.

BILDER! Jag har lovat bilder. Blev lite perplex här där jag satt. Eller, mer upprörd. Det finns en pretention hos de troende som jag verkligen har svårt för att respektera. Det är synd. Tar bort en del av mitt empatiska rykte. Om jag hade ett.

sci

Okej, det syns jättedåligt. Men det är tanken som räknas, right?!

palm

Kolla här på min palm istället. Den finns på en av mina väggar. Och ser ni solen som lyser uppe till höger? Ser ni den? -Okej. Ni hade rätt. Det är inte solen. Endast reflektionen från min nattygsbordslampa.
Men en fin bild ändå! Den vaknar jag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0