När katten är borta

...dansar råttorna på bordet. Vedertaget uttryck.

Min mamma är bortrest. Helt plötsligt blir allt så otvunget. Nu äter jag mat när jag är hungrig, jag diskar när jag känner för det, jag ligger hur mycket i sängen jag vill, jag spelar så mycket tv-spel jag vill.
Nu kan jag ta några glas likör när jag kommer hem utan att få dåligt samvete.

Jag känner mig oerhört behagfull där jag sitter. En kombination av mina nyvunna frihet och den 20% likören skulle jag gissa.

När mamma är borta har jag i uppdrag att ta hand om katterna. Och det är FAKTISKT ganska drygt. De springer ju till den där kattlådan stup i kvarten. Kiss och bajs överallt, usch! 
Men naturligtvis har jag en lösning på det här också. Jag ställer varken fram mat eller vatten, då minskar deras behov av lådbesök rejält! Svårare är det inte.

Detta inlägg är förmodligen det enda kreativa jag orkar med ikväll. Så nu korkar jag upp flaskan igen och häller upp ännu ett glas likör. Mums!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jesper det låter som det är dags för dig att flytta hemifrån.

2011-01-29 @ 00:11:15
Postat av: Jan Banan

Men herregud du måste antingen vara bög eller så har du förlorat kulorna i nån olycka. Eller var det så att du inte hade fått kysst nån flicka än?



Skriva ett inlägg om hur fritt allting blev när mamma inte är hemma, jag mår verkligen dåligt.

Du verkar ju inte äns kunna ta hand om några katter.

2011-01-30 @ 10:56:53
Postat av: Jesper

Jaaa du, Jan. Definitivt är det en av de tre teserna du kommer med, vilken av dem vill jag inte avslöja.

Vad katterna beträffar så skiter väl jag i dem. Tråkigt att du mår dåligt men det berör mig inte heller.

2011-01-30 @ 11:06:54
Postat av: Jan Banan

Du borde skämmas. Jag har bemödat mig med att läsa igenom din självömkande avkastning till blogg och funnit en del partier där DU verkligen mår dåligt över andras agerande och bilder. Saker som du verkligen inte har med att göra. Nu skriver jag, som tredje person, direkt till dig och din kännedom och inte som ett inlägg på min egen blogg där jag skulle ha kunnat dömt ut dig och din figur totalt.

Men jag sänker mig inte till dina nivåer.

Någon aning vad jag kan syfta till eller räcker ditt svaga och patetiska sinne inte till?

2011-01-30 @ 13:22:45
Postat av: Jesper

Du är intressant Jan. Det mest intressanta är att du har valt "Jan Banan" som epitet. Vem fan gör det?

Och att du kritiserar min "blogg" utan att länka till din egen, vad säger det om din personlighet? Vem är det som är patetisk egentligen? Om du ändå ska klaga kan du väl stå för din egen uselhet? Inte använda ett alias som är helt vidrigt dåligt.

Jag skulle gärna se ett inlägg där du dömer ut mig som person. Det skulle vara kul att se dig recensera något som du själv har misstolkat. Hela min sida är en plats för meta-ironi. Det har du missat.

Ett inlägg där du sätter dumstruten på dig själv genom att såga en sida som är så ironiskt lagd. Då kan du själv skämmas i din enfald. Men det skulle ju inte du göra. Du sänker dig inte till mina nivåer..

2011-01-30 @ 13:45:21
Postat av: nicole

haha men jesper! visste du inte att alla inlagg jag postar ar forsenade? jag kan ju inte skriva allt nar det verkligen hander, da missar jag ju massa och postar inget alls! ;) pa min fodelsedag satt jag i bilen till melbourne, ingen chans att uppdatera da inte! och bilden ar snyggare felvand ;)



btw, killen ovanfor dig verkar inte fatta ironi. haha!

2011-02-02 @ 04:33:56
Postat av: nicole

ber du riktigt snallt kan du fa den i ett mail och vanda den ratt sjalv ;)



hehe jag ar sa van vid min branna att jag tycker jag ar vit! blir dock pamind varje gang jag gar utanfor dorren.. kan inte ens ligga pa stranden eller ga nagonstans utan att folk pekar och viskar. Men men, ar man brunast i varlden sa ar man ;)



Du menar alla bilder fran australian open? hehe vi hade massor av killar som bade ville ta kort och vara med pa bilderna! plus att vi traffade en professionell autograf som blev kar i oss, han printade ut en bild i a2 (!!) for att se hur den blev. hans bilder ar pa vag fran melbourne. Sa vi blev amatormodeller kandes det som... :) btw hade vi kraftskiva idag! ;)

2011-02-02 @ 11:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0