Trodde ni jag var borta va? Va? Det stämmer.

Jag har varit i Lund! Studenternas stad. Det är så mysigt där. Fullt av en massa unga människor. Det gillar jag. Hade det funnits ett program som intresserade mig där nere skulle jag verkligen överväga att flytta dit.

För övrigt ligger Lund i Skåne. Om ni inte kände till det. Skåne är platt. Skåne är så platt att det aldrig slutar blåsa och då kommer det in skitväder. Det är väl baksidan av staden. Vädret alltså.

Jag åkte tåg fram och tillbaka och var inte mer än 20 minuter försenad, bra SJ! Ni överraskar! Och det är väl mest negativt att det är överraskande att de inte är mer försenade. Men nog om SJ, de får så mycket skit och skällsord ändå. Förmodligen är SJ det som orsakar mest vrede och frustration den här vintern (som förra året). Det ligger så nära till hands att skylla på någon. Jag skulle knappast bli förvånad om SJ likställs med ett svärord i SAOL inom kort.

För er som undrar vad jag gjorde i Lund kan jag berätta att jag skrev prov. För vem vill inte åka tåg i tio timmar, skriva prov i fyra och betala 740 kronor för det?!

Okej, resan hade sina ljuspunkter också. Jag bodde hos mina två systrar som gjorde min visit trivsam. Jag fick även träffa tre skolkamrater vilket ju är trevligt! Alltid kul att träffa kompisar.

Men nu är jag tillbaka, elakare än någonsin! Mohahaha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0