Rekrytering

Jag är assisterande lagledare i ett fotbollslag. Eller, jag vet inte om man kan kalla det för ett fotbollslag. Det är en skymf mot sporten. Vi är i alla fall typ tio grabbar som ställer upp i liknande matchtröjor och nästan alla har ett nummer på ryggen.

Engagemanget hos spelarna är minst sagt bristande och varje vecka står vi inför den kommande matchen med manfall. Då är min uppgift att rekrytera in reserver (läs ringa Daniel). Och det gör jag ju inte. Jag skickar SMS istället, herregud! Vem ringer i dagens samhälle??

Nedan följer lite utdrag ur vår konversation.

lbil

Jaa, ni förstår kanske. Daniels meddelanden är de till vänster. Jag finner repliken längst ner ganska roande.

blbi

För säkerhets skull valde han också att FÖRTYDLIGA. Och det var ju en himla tur, för jag förstod ju verkligen inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0