Jag hade ett samtal

.. med en god vän i helgen. Vi träffas inte särskilt ofta hon och jag, men ibland. Och hon får mig alltid att tänka till, förmodligen för att hon har världens bästa självinsikt. Det är en bra egenskap tycker jag. Att på ett realistiskt och rimligt sätt värdera sig själv och leva utifrån det.

Jag vill kunna påstå att jag tar lärdom av henne. Att jag lär mig att vara lika avslappnad som hon är till allt. Men det kan jag inte. Jag lever kvar med mina absurt höga tankar om mig själv. Är inte det självinsikt då? -Nej, tyvärr. Jag vet att jag har höga tankar om mig själv men jag kan inte riktigt tillämpa den informationen i mitt beteende. Det är synd.

Jag och min vän kom således fram till att jag är en idiot. Mest för att jag hakar upp mig på såna saker som jag inte kan göra något åt. Inte för att jag inte har försökt. För jag har försökt.

Därför köpte jag ett paket gifflar och en stor latte när jag gick hem från jobbet idag. Jag lyckades på något sätt motivera fram att en idiot kan behöva socker och koffein för att pigga upp sig lite. Det är för övrigt inga riktiga gifflar. Det är skogaholms motdrag, de kallas 'Godingar'.. Mycket välfunnet. Eller inte. De är faktiskt jävligt goda, men jag tycker att namnet är vidrigt. Så döper man inte ett bakverk, nejnej. 

En annan orsak till att jag är en idiot är att jag har överansträngt mitt quadriceps-muskelfäste. JÄVLIGT DUMT. Intentionen med att springa 10 km var god men det resulterade i att jag hade ont den sista femtedelen men istället för att avbryta fortsatte jag att springa. Idiot, ja!

Det är ju mesigt att stanna upp liksom! Men det är inte mesigt. Det är klokt. En vecka till korppremiären och stjärnan i laget är skadad. Apropå höga tankar om mig själv.

god

Kommentarer
Postat av: Holm

Förstår om du är orolig över att jag är skadad men förhoppningsvis är stjärnan frisk till premiären. Sedan får vi hoppas att även du blir skadefri!

2011-05-04 @ 02:20:46
Postat av: Jeppster

Haha, jag fnissade ganska länge åt detta Patrik! :D

2011-05-04 @ 09:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0