Så sammanfattar jag år 2010

Efter årsskiftet kan det vara på sin plats att summera händelserna för det år som vi har lämnat. Nu känner jag till att det är den 23e januari och att det har gått lite drygt tre veckor. Men jag tycker om att summera. Det är kul. Och det är intressant om jag vill kika tillbaka någon gång. Då kan jag läsa om vad som har passerat under år 2010.

Jag väljer att summera några händelser som jag minns särskilt. Ingen konklusion på slutet, inga analyser. Endast några minnen.

Årets classic mix-up
Jag själv är skyldig för denna punkt då jag lyckades boka buss från fel flygplats! Vilken miss, verkligen. Jag och mina fyra följeslagare var som bekant på semester i Skottland. När vi anlände i Glasgow och steg ut från flygplatsen upptäckte vi att det inte gick några bussar alls därifrån. Vi hade 40 minuter på oss och bussen som vi redan hade betalat var den enda som gick till vår destination på 24 timmar. Efter ett kort samtal med skotsk man iklädd gul väst blev vi varse om att bussen vi hade bokat gick från stadens andra flygplats, 5 mil bort. Hoppsan..

Årets fail
Johan Torneryd står för årets misslyckande. Han gjorde det som man inte får göra. Det finns kvällar när man är dragen och riktigt borta. Det finns kvällar då det är okej att somna in kl 22. Men det finns en gång som man inte får göra det! Och det är på nyår. Årets fail går därför till Johan som "gick hem för att hämta nånting" kl 21.45 och sov tills klockan 02.30 hemma hos sig. Illa!

Årets WTF?!
Jag är övertygad om att jag får medhåll på denna punkt. Jag skriver KAOS. Jag skriver mars. Jag skriver Island.
Vad i helvete hände? Eyjafjallajökull hände, just det! En helt osannolik episod i vår historia! Vulkanutbrottet paralyserade hela västvärlden och bevisade hur sårbart samhället egentligen är emot naturens vidunderliga krafter.

Årets besvikelse
Festen som vanligen är så härlig, så glädjebringande. Den som förenar och fokuserar världen på en och samma plats. Den här gången var platsen Sydafrika. Jag menar förstås världsmästerskapet i fotboll. Det jag minns från turneringen är en enfaldig domare, ett förbannat oljud, ett fulspelande Holland och en nation som inte tänkte lyfta ett finger mer än vad det behövdes men likväl vann 2000-talets hittills mest händelsefattiga VM-turnering. Fy fan.

Årets pinsamhet

SDs inträde i Riksdagen. Sverige, vad håller vi på med? Bedrövligt.

Årets vackraste
Efter bussfadäsen kunde jag och mina kompisar avnjuta ett sagolikt vackert kustlandskap i västra Skottland. Vyerna var emellanåt så fantastiska att jag blev alldeles glad och jag bara stod där med min cykel och myste.

Årets förälskelse
Jag blev kär återigen år 2010. Den här gången i Emma Watson, den supercharmiga brittiska tjejen som spelar Hermione (uttalas her-måj-oni) i Harry Potter. Satan vad hon är härlig.

Årets skräckupplevelse/Ouch!
Mitt fall i trappan är det mest smärtsamma jag har varit med om i år. Jag blev också rejält skärrad vilket ju är obehagligt. Jag har fortfarande en klump vid min skinka, ni får gärna ta på den nån gång skulle detta viljas. Avgift kanske tillkommer.

Årets King (Queen) of pop
Robyns hits i år har ju varit fenomenalt bra. Tumme upp!

Årets skratt
Återigen från Skottland och återigen tillägnad Johan Torneryd. Årets skratt involverar både Johan och en viss groda. Lyckligtvis finns det på film, kolla här!

Årets fylla
Kvällen den 17 december blev historisk på flera sätt. Tyvärr kan jag inte återge så mycket av den, alltså... JAG KAN INTE. Kvällen jag inte minns men aldrig glömmer.. Jaaaa, ni förstår. Det var första gången jag blev nekad inträde till krogen. Självklart lyckades jag smita in ändå bara för att bli utkastad en timme senare. Också det min första gång. 

Årets provokation
Nota bene, signerad Jesper Bergman. Endast provokationer kan få folk att reagera. Här har vi den!

Årets artikel
Eller?? Jaa, jag har ingen kommentar på detta. Vill mest ha med det för att det är min sida. CHECCCK IT OUT.


Yes. Det här var allt för denna gång! Tack för mig, hej.

Kommentarer
Postat av: Emma

Du vet om att när du länkar till din födelsedagsartikel finns det en länkad artikel precis under som heter "Så lär du ditt barn att vara en bra kompis". Apropå provokationen... Sen ska jag inte raljera så mycket mer över den förutom en sak. När blev det nära till Europa från Västerås? Det kanske måhända inte tar så lång tid att flyga till Barcelona, men nära? Nära?!

2011-01-24 @ 09:48:04
URL: http://nfm.blogg.se/
Postat av: jesper

emma, jag förstår din irritation över detta. men du vet väl hur en tidningsreporter är? de tolkar FRITT, det var hennes idé om att västerås hade ett bra geografiskt läge och att det var nära till europa. jag nickade och log samtidigt som jag tänkte att det var idiotiskt.

2011-01-24 @ 12:09:57
Postat av: Emma

Bra!



Utöver de turistgrejer jag vill se och därför kommer ta med dig på när du kommer hit. Ska jag avtala tid med en klasskamrat så att du kan få prata fotboll och Liverpool? De kanske har en match eller något då, vad vet jag. Jag har ju faktiskt ingen tv. Så, känner du att du behöver diskutera fotboll med någon så får du säga till.

2011-01-25 @ 22:18:15
URL: http://nfm.blogg.se/
Postat av: Jeppster

Jag uppskattar tanken emma men just att diskutera Liverpool nu för tiden gör mig ledsen, frustrerad och allmänt modfälld, så jag skippar gärna en sådan konversation. Ditt ointresse för den engelska fotbollsligan klandrar jag inte, sånt kan du inte hålla koll på, men Liverpool har förväntningar på sig att nå minst en fjärdeplats i ligan.. Resten får du lista ut själv om du önskar! TV har jag heller inget behov av, och i ärlighetens namn.. Vem behöver TV när Jesper aka entertainern finns på plats. Hehe.

2011-01-25 @ 22:57:17
Postat av: Emma

Haha gött! Då ska jag sluta med mina övertalningsförsök av mina klasskompisar att ta hand om dej så du får prata lite fotboll. Jag jobbar på schemat för helgen förresten.

2011-01-27 @ 21:48:52
URL: http://nfm.blogg.se/
Postat av: Jeppster

Vad gullig du är! Ansträng dig inte för mycket för min skull, jag följer gärna med på dina planer men jag vill inte vara till besvär! Jag är typiskt bra på att snacka skit och dricka kaffe så allt jag egentligen behöver är ett par öron (som egentligen inte behöver lyssna) och en kaffebryggare!

Hur är det med snön i Gbg? Angående din löptur alltså, jag försöker planera huruvida jag ska ta ett löppass på gymmet eller inte..

2011-01-29 @ 15:13:42
Postat av: Emma

Alltså. Jag sitter här och läser igenom gamla blogginlägg. Och hittar då detta. Jag tycker det är UNDERBART hur du kort och koncist sammanfattar årets tabbe med ett Hoppsan. Sitter och skrattar lite för mej själv åt det.

2011-02-14 @ 21:49:49
URL: http://nfm.blogg.se/
Postat av: jeppster

haha, men vad vill du att jag ska göra emma? kokettera över min egen dumhet? "hoppsan" var så subtilt och passande!

2011-02-16 @ 17:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0